Automobilių aikštelės
UAB “Betonika” yra parengusi automobilių aikštelių (taip vadinamo “parkingo”) koncepciją, kuri taip pat yra pagrįsta surenkamųjų gelžbetonio konstrukcijų panaudojimu.
Priklausomai nuo vietos, automobilių aikštelės gali būti:
- Antžeminės;
- Įrengtos po žeme (požeminės).
Atsižvelgiant į aikštelės paskirtį, jos projektuojamos:
- Pastoviems naudotojams (pvz., gyvenamojo namo gyventojams, biuro darbuotojams). Jei naudotojai turi nuolatines automobilių stovėjimo vietas, jos projektuojamos kompaktiškiau, nes eismas čia lėtesnis, jis gali būti ir dviejų krypčių.
- Atsitiktiniams, greitai besikeičiantiems naudotojams (pvz., prekybos centro lankytojams). Ten, kur lankytojų daug ir jie greitai keičiasi, projektuojamos platesnės erdvės automobiliui stovėti, didesni plotai judėjimo manevrui. Tokioje aikštelėje eismas numatomas viena kryptimi, kad nesudarytų kamščių.
Pagrindiniai aikštelių tipai:
- Dviejų krypčių su nuolydžiu;
- Vienos krypties su pusiniu aukštu;
- Vienos krypties eismo spiralinė aikštelė;
- Nuolaidūs lygiai ir nusileidžiantis išvažiavimo takas.
UAB „Betonika“ suprojektavo 3 aukštų 62,1 tūkst.m2 ploto „Akropolio“ automobilių stovėjimo aikštelę Kaune, kuri talpina daugiau kaip 2500 mašinų. Trys šio statinio aukštai pastatyti virš judraus Karaliaus Mindaugo prospekto.